Een ‘gewone’dag.

Vandaag was het een beetje een gewone dag. Emmy van Viafrica was er vandaag voor het eerst, dus we hebben vandaag een wat grotere bijeenkomst gehad. Verder ben ik vandaag bezig geweest met inlezen en ik heb gekeken naar een probleem met Topdesk, een tool wat ik 2 jaar geleden heb geïntroduceerd bij Viafrica in Moshi. Er zijn wat problemen die waarschijnlijk met de helpdesk in Nederland opgelost moeten gaan worden. Maar dat zien we morgen wel verder.

Verder hebben we geluncht in de klein lokaal eettentje. En vanavond hebben we gegeten in een luxe restaurant samen met Marten Schoonman. Ik heb mijn eerste intakegesprek bij Viafrica ooit in Utrecht gehad bij Marten thuis, hij was toen verbonden aan Viafrica. Nu is hij actief voor een bedrijf (Media Focus on Africa) wat veel doet met communicatie, TV en dat soort zaken in Afrika.
Erg leuk om verhalen te horen van een Nederlander die al langere tijd in Nairobi woont. Het zijn trouwens niet allemaal mooie verhalen geweest. Zo hebben we het onder andere uitgebreid gehad over de corruptie in dit land, maar ook hebben we gesproken over de situatie hier van een jaar geleden (de onrusten tijdens en na de verkiezingen) Peter heeft o.a. uit de doeken gedaan waarom zij van Kishi naar Nairobi zijn verhuist. En over de keer dat hij terug moest naar ‘vijandig’ gebied in Kishi. Eigenlijk is het wel heel aangrijpend wat er hier is gebeurt, helemaal als je een (heel) ander verhaal hoort als wij via de media te horen hebben gekregen!

Maar goed, we hebben heerlijk met z’n vijven gegeten (Peter, Emmy, Adriënne, Marten en ik) en we hebben een mooie avond gehad. Nu is het inmiddels kwart voor 11 en ik ben moe, dus ik ga slapen.

Morgen zit dit verhaal online en in ben weer heel benieuwd naar eventuele reacties bij de artikelen of in het gastenboek. Het doet me goed om op deze manier nieuws vanuit Nederland te horen!

3 gedachten over “Een ‘gewone’dag.

  1. Hallo Rolf,leuk om die berichten van jouw te lezen, zo blijf je op de hoogte van wat je daar doet.hier is alles prima, ik ben vanmiddag op bezoek geweest bij de Tasman toren om de bouw te bekijken. dat wordt een indrukwekkend gebouw, compleet met restaurant, fitnissruimten zwembad en nog veel meer, allemaal voor de bewoners. Mam gaat nu nog even wat schrijven.bedankt voor je bericht we kijken er naar uit. dat je onder de indruk bent van de armoede kunnen we begrijpen ik heb er wakker van gelegen onze laatste vakantie. Weer thuis besef je weer hoe rijk we hier zijn en wat bevoorrechte mensen we zijn. We wensen je succes met je werk en een leuke tijd met de mensen om je heen. Tot volgend bericht en liefs mam.

  2. Hai Rolf,Als ik zo lees wat je schrijft dan weet ik waar je geweest bent, met wie je daar zit, welke verhalen je hoort, wat je voelt en wat je hoort, ziet en ruikt. Het is zeker confronterend en soms ook moeilijk, maar geniet er ook van: later zul je het missen. Wil je onze Keniaanse vrienden mijn liefs over brengen? Zet \’m op, Liesbeth

  3. Hey Rolf,Super leuk om je zo te volgen in dat verre land. Je hebt vast beter weer dan hier. Het is hier koud en vooral erg nat. Niet van dat gezellige weer.Was wel een beetje jammer toen ze gisteren voor met water voor water liepen, hoewel het had wel alles met water te maken. (lekker cryptisch hè?)Lijkt me een bijzondere confronterend om door die slopenwijken te rijden. Veel succes daar.gr.anette

Plaats een reactie